Niezależnie od typu biznesu trzeba się też liczyć z kosztami, a tym kosztem w przypadku tradycyjnego sklepu jest choćby wynajem lokalu. Mowa tu rzecz jasna o opłacie zwanej czynszem za ( http://www.egzamin-podatkowy.pl/ ) lokal. Często w tę opłatę wliczona jest woda, którą zużyje konkretny przedsiębiorca i na dokładkę prąd. Nie każda firma zużywa tyle samo wody i prądu, a sam koszt wynajęcia lokalu powiązany jest sztywno z jego lokalizacją. Mowa tu o tym, że taniej jest w małych miastach, oraz w tych mniej uczęszczanych ulicach w sporych miastach. Innym typem kosztu jest choćby ten związany z utrzymaniem czystości w konkretnym lokalu, bo w takim typowym sklepie musi być czysto, a to często oznacza zamiatanie podłóg przynajmniej raz dziennie i ich zmywanie raz lub dwa razy na tydzień. Nawet jeśli tę pracę wykona właściciel firmy, to i tak straci na to jakiś czas i co równie istotne zakupi środki czystości, które też kosztują. Koszt tkwi także w jakimś stałym wynajmowaniu przestrzeni reklamowej, choć obecnie szyld nad witryną sklepową zazwyczaj jest opcją wystarczającą.
Portale społecznościowe.
W czasach obecnych portale społecznościowe i prowadzone na nich blogi pozwalają na to, by zaoszczędzić na reklamie, bo płatne reklamy na portalach społecznościowych to wybieranie budżetu dziennego i tej ilości dni trwania reklamy. Można także wybrać odbiorców reklamy, czyli grupę taką jak kobiety w wieku od 35 do 50 lat, które pochodzą z konkretnego regionu lub miasta. Wiele znaczy też i to, że nie ma ograniczeń co do ilości reklam, które są aktywnymi w danym czasie. Oczywiście stanowią one koszt, ale dają też znaczne korzyści, czyli to nie to samo co podatek dochodowy lub podatek vat, który może stać się wyższym po jakichś kilku latach. Dodatkowy atut brnięcia w portale społecznościowe tkwi też i w tym, że to właśnie na nich skupia się obecnie całe internetowe życia, czyli ludzie nie oglądają już bloku reklamowego w telewizji, bo zamiast go oglądać wyciągają smartfon i przeglądają promocje, które mogą ich zainteresować.
Inne ważne wzmianki.
Posiadacze firm płacą też i podatki powiązane z eksploatacją użytkowego modelu auta, czyli tego należącego do firmy i zakupują do niego paliwo. Ubezpieczenie firmy i auta firmowego to też dla nich ten solidny koszt. Jednym słowem kosztów mają wiele, ale też mogą sobie odpisać od podatku jakąś formą działalności charytatywnej i na tym właśnie polega ten istotny plus, bo te koszty są i co roku jakaś część z nich nieco wzrasta, ale też pojawiają się patenty na możliwość zaoszczędzenia jakichś pieniędzy na ulgach podatkowych.